wtorek, 19 maja 2009

Jubiler Skup

Reprezentantem tego okresu jest elegancki grecki naszyjnik z Rodos, który składa się z siedmiu prostokątnych, złotych tabliczek zawierających wyrześbione uskrzydlone postacie ze złotymi kulkami(VII wiek p. n. e. , British Museum). W klasycznym okresie sztuki greckiej ziarnienie wyszło z użytku, pojawiło się szkliwienie i aplikacje. Póśniejsze, średniowieczne rześbione postacie ukazywały mężczyzn i kobiety noszących ciężkie naszyjniki, bransoletki, girlandy i kolczyki. Podobny wygląd miały kolczyki, które w póśniejszych latach zaczęto dodatkowo przystrajać kamieniami szlachetnymi. RzymBiżuteria w starożytnym Rzymie była wykonywana zdecydowanie częściej z kamieni szlachetnych, zwłaszcza szmaragdów. To dzięki zapiskom historycznym, Biblii czy nawet poezji (Homer) wiemy o wspaniałych dokonaniach złotników starożytności. W południowej części Sahary, rzemieślnicy w wielkich średniowiecznych królestwach afrykańskich wytwarzali pierścienie, kolczyki, bransoletki i inne dekoracje ze złota (Ghana), bursztynu (Songhai), kości słoniowej i mosiądzu (Benin), oraz brązu ( Yoruba). . Nawiązałem kontakty z firmami, których nazwy są synonimem luksusu, prestiżu i perfekcji wykonania produktu. W roku 1792 podczas rewolucji francuskiej został skradziony. Po latach pojawił się w Amsterdamie, gdzie zamówiono ponowne szlifiowanie w firmie Wilhelm Fals. Znaczące przykłady renesansowej biżuterii XVI wieku to klejnoty: Phoenix (British Museum) i Canning (Muzeum Wiktorii i Alberta, Londyn). IX. * Przyczyną zabarwienia jest: zawartość strukturalnych domieszek glinu (wraz ze wzrostem zawartości glinu wzrasta intensywność barwy) oraz (naturalne lub sztuczne) promieniowanie gamma. Nie jest dowiedzione, by słowo adamas dotyczyło któregoś z kamieni szlachetnych lub konkretnie diamentu. -

biżuteria na Dzień Matki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz